Friday, 10 April 2015

Bila Rabun menguasai diri

Since lepas cuti mid sem January tu , aku dah mula memegang title rabun . Aisehhh !!! Nak angis pun ada tapi takguna . Dolu-dolu bila tengok orang pakai spec, diri ni pun terhingin la gegila , konon-konon nampak pandai and bergaya la. KONON . 
Bila dah terkena kat diri ni . :'( :[ Sedeyy !!

To korang-korang yang tetiba senym pasang impian nak pakai jugak bila tengok orang pakai spec .. toksah la . Tak best . Tambah takbest bila dalam class and aku lupa bawak spec and duduk belakang .Kau rasa ? Nampak papan putih je , jenuh tengok note kawan. Paling sakit hati masa kuiz math tu , aku duduk belakang . Sir tulis soalan kat depan , soalannya simple , cari area gitu je.. Aku pun jawab dengan confident . Bila dah dapat result salah . Aku peliklah ! Apehal Sir pangkah jawapan aku . Dengan semangat keyakinan yang ado le sedikit tu aku tanya sir "Sir , apasal Sir kata ni salah , betull sir formula ni" . Sir pandang aku sambil tersenyum kambing dan berkata "Saya tulis radius dia 4 , awak tulis 6 . salah la"
What ????? Teruk sangat dh aku sampai number pun boleh salah .
"Sir , xboleh bagi diskaun ke ?" Merayu tahap cipan mohon dinaikkan carry mark . 
"Ha ? Diskaun ? Air milo pun dah RM 2 , xde2 diskaun"

Sheppp !


Ni situation bila pergi makan kat cafe dengan kawan . 
"Eh ! Amin la " Diorang tunjuk kat penjuru cafe , pintu masuk la .
Aku tengok ,  ha ? Mano ? Semua manusia kat cafe tu aku nampak sama je , blur je semua muka . 

Dengor cerita macam aku ni rabun terok bebenor kan ? Tak le terok , power bawah 100 je . Tapi bawah 100 pun , .. payah jugak , Nak ngadap skrin laptop kena pakai spec dah sekarang  . >_< macam orang pejabat pulak rasa. Hahahaha



See, tudung pun senget benget bila pkai spec. Acewaahhh ! Kau tak pandai nak lukis g salah spec pulak


K bye nak gi minum ayor .

10 comments:

  1. awak.. sama lah kita. sy start kerja baru start pakai spec .. sebab 24 hrs hadap pc jeee >_<

    ReplyDelete
    Replies
    1. kan , tapi serabut pulak mata kekadang :(

      Delete
  2. sama la kita. power bwh 100 pun still jgk xnmpk.
    sy rabun masa form 4. dah la duduk belakang sekali.
    susahkn kwn pula kna tnya kwn sebelah ''cikgu tulis apa?''
    fed up. copy je la

    ReplyDelete
    Replies
    1. sama . :( . bila xnampak mula la rasa xbest pulak dgr lecturer mngajar tu . rasa nak nagis seab plus dgn silau lg , nmpak stu ap pun word kt ppan putih

      Delete
  3. Perbanyak minum jus buah wortel untuk kesehatan mata. Jangan lupa tidur yang cukup sobat :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha.. terima kasih :) . tapi buah wortel tu apa ? Carrot eh ?

      Delete
  4. mula2 sikit dulu.dah lama nanti, merasalah power 300 macam saya.lagi 2, 3 tahun pulak, boleh jadi x-men cyclops.hahaha

    ReplyDelete
  5. hahaha.. tapi diorang kata kita boleh kurangkan powerkan ? Ad suplimen nama apa entah , nanti2 la beli :P

    ReplyDelete
  6. betul tu sengsara hidup kalau kena pakai spek. saya pulak, kalau kawan lambai dr jauh, akan buat mcm blur sebabnya tknampak pun sapa yg lambai tu nampak blurr je hahha sedih kawan tu :3

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahaha .. tapi klau yg jenis tak fham kita ni rabun mula la diorang cop kita ni sombong .. sedih ..:(

      Delete

Gegirls Take Over Penang Part 1

Okay la lepas lama senyap je kan harini aku nak share pengalaman aku dengan kawan-kawan pergi vacay di Penang. Well , boleh dikatakan kitao...