Saturday, 14 February 2015

Aku Rindu Kau , Sahabat . Part 1



Tudung ungu bidang 45 diperbetulkan selepas senget ditiup angin.
"Iman. Nak pi mana ?" Aisyah menegur Iman lalu berja3an seiring sengan Iman.
"Aku nak pergi Pusat Pelajar , nak beli kek.. jommmm" Iman menjawab lalu menarik tangan Aisyah mengikut sekali . Aisyah cuma mengikut sambil tersengih .

Muka Iman melekat di refrigerator tempat letak kek . Matanya melilau melihat kek-kek yang ada di dalam .
"Hang nak beli yang mana?"Soal Aisyah . Dia berasal dari Penang dan loghat Penang dia memang pekat .
"Aku nak beli yang Indulgende . "



**********************

" Sedap tak ?"
Iman mengangguk sambil tersengih .
"Nah !! " Iman menyuap sepotong kek ke mulut Aisyah .
"Wei hang. comot mulut aku , dah nak comel" Omel Aisyah sambil tergelak . " mm..sedap la" sambung nya lagi .
"Iman !" Aisyah melaung nama Iman . Iman berpaling sambil tersengih . Namun kosong . Tiada siapa di tepi dia . Senyuman nya mati secara tiba-tiba . Mata nya pedih menahan air mata.

Iman tersenyum kelat . Aisyah...Aku rindu kau . Tanpa disedari air matanya bersama kenangan nya .


No comments:

Post a Comment

Gegirls Take Over Penang Part 1

Okay la lepas lama senyap je kan harini aku nak share pengalaman aku dengan kawan-kawan pergi vacay di Penang. Well , boleh dikatakan kitao...